Szkolenie

SUPLEMENTY DIETY: ZGODNOŚĆ PRAWNA SKŁADU, ETYKIETOWANIA I REKLAMY, PROJEKT NOWELIZACJI - PLANOWANE ZMIANY W ZAKRESIE KAR, ZMIANY W KATALOGU NOVEL FOOD, GRZYBY W SUPLEMENTACH DIETY, BEAUTY CLAIMS, STWIERDZENIA BIO/EKO, GREEN W OZNAKOWOANIU I REKLAMIE
16.12.2025
10.00-14.00
4 godziny
online
890.00 zł netto
gwarancja terminu
Opis szkolenia

Szkolenie prowadżą Ekspertki z:

LOGO FOOD PHARMA LEGAL

W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo jak prawidłowo skonstruować etykietę suplementu diety, jakich treści unikać żeby nie narażać się na sankcje. 

 

Wskażemy jak ustalić czy dany składnik jest dozwolony w suplementach diety oraz w jakiej ilości, jak weryfikować status novel food. 

 

Powiemy też o grzybach w suplementach diety - jak ustalić czy dany grzyb może być składnikiem suplementu diety, w jakiej ilości i jaka część grzyba

 

Przedstawimy też zagadnienie beauty claims oraz omówimy jak stosować stwierdzenia bio/eko, green w oznakwoaniu i reklamie, oraz jak używać takich stwierdzeń zarówno co do składu jak np. opakowania suplementu diety 

 

Podczas szkolenia przestawimy wiele przykładów z praktyki.

Program szkolenia

 

Suplementy Diety: zgodność prawna składu, etykietowania i reklamy, projekt nowelizacji - planowane zmiany w zakresie kar, zmiany w katalogu novel food, grzyby w suplementach diety, beauty claims, stwierdzenia bio/eko, green w oznakowoaniu i reklamie, jak używać takich stwierdzeń zarówno co do składu jak np. opakowania 

I. Wymogi składnikowe i surowcowe

                1. nowelizacja rozporządzenia Ministra Zdrowia (2025/2026), zmiany dot. grzybów :

    • nowe formy chemiczne witamin i minerałów dopuszczone do stosowania (np. witaminy D, żelazo);
    • jakie ustalić jakie grzyby mogą być składnikami suplementów diety 

                 2. surowce botaniczne (Botanicals) a EFSA:

    • status tzw. oświadczeń pending;
    • wymogi dowodowe – kiedy konieczne jest przedstawienie solidnych dowodów naukowych (badań klinicznych, metaanaliz).
    • beauty claims 
    • jak stosować stwierdzenia bio/eko/ green w oznakwoaniu i reklamie, jak używać takich stwierdzeń zarówno co do składu jak np. opakowania suplementu diety 

                 3. lista substancji zakazanych i ograniczonych:

    • przegląd najnowszych uchwał Zespołu ds. Suplementów Diety (np. wycofanie glistnika jaskółczego ziela);
    • analiza listy substancji na liście obserwacyjnej.

                 4. zmiany w tzw katalogu "Nowej Żywności" (Novel Food), jak na nie reagować - cordyceps militaris

 II. Rewolucja w reklamie i sankcje

  1. Projekt nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia 
    • projektowane zmiany
    • na jakim etapie jest nowelizacja

      2. ryzyko sankcji finansowych:

    • omówienie podwyższonych kar finansowych (do 1 mln PLN);
    • nowe uprawnienia kontrolne Inspekcji Sanitarnej.

                 4. zasady sprzedaży i ekspozycji:

    • regulacje dotyczące prezentacji suplementów w aptekach.

 

III. Zgodność prawna i dokumentacja

                 1. praktyka etykietowania:

    • praktyczne wytyczne w zakresie tworzenia/sprawdzania etykiet zgodnych z  wymogami (dawki, ostrzeżenia, alergeny).

                 2. klasyfikacja produktów "Borderline":

    • zasady rozróżniania statusu prawnego (suplement, żywność specjalna, wyrób medyczny).

                 3. aktualizacja procesu notyfikacji:

    • najnowsze procedury i dokumentacja wymagana przez Główny Inspektorat Sanitarny (GIS).